PŘESTAVBA DODÁVKY: Citroen Jumper 2.2 HDI krok za krokem

PŘESTAVBA DODÁVKY: Citroen Jumper 2.2 HDI krok za krokem

Přestavba dodávky krok za krokem. Vše od inzerátu, koupě auta, servisu a servisních poplatků, po kompletní popisy průběhu přestavby včetně sprchového koutu, solární sprchy a plnohodnotné kuchyně. Doplněno o video o celkové ceně.

Za tento článek o přestavbě děkujeme Romanovi a Kátě, kterým tímto přejeme do budoucna v Citrónovi spoustu šťastně najetých kilometrů!

„Kdo jsme a o co se jedná?
Jsme mladý 23 letý pár Roman a Káťa ,kteří se rozhodli cestovat, poznávat a žít svůj sen.
Nebavil nás stereotyp. To jsme chtěli změnit! Trvalo nám několik měsíců , než jsme mohli říct JO! Teď můžeme vyrazit! proto jsme se vydali na společnou cestu s naším obytňákem Citrónem a naší psí slečnou Keisy.“

romanakata Roman a Káťa

Výběr pojízdného domu

Každá přestavba začíná nejprve výběrem auta. Značku jsme moc neřešili, protože v dnešní době je vcelku jedno které auto si koupíte. Důležitější potom je, jak se o něj staráte 😊 Naše požadavky byly takové: vysoká minimálně 180cm a dlouhá alespoň přes 5,50m.
Nad dispozicí jsme přemýšleli dlouho a je to důležitá  část celé přestavby a vlastně první krok! 😊

Našli jsme inzerát a vyrazili ho omrknout. Nicméně po příjezdu na místo jsme zjistili, že je tu problém. Po nastartování se ukázalo, že motor ,,kouří“ a prodávající nám tvrdil , že stačí pročistit vstřiky. Dobrá. S investicí jsme počítali, nekupujeme přece nové auto 😊  Domluvili jsme se na ceně dodávky (protože nám vlastně tajil veškeré info o vozidle).

Konečná cena za dodávku byla 38.000Kč.
CITROEN JUMPER 2.2HDI r.v.2005 najeto necelých 500.000KM.

HURÁ máme dodávku a jdeme řešit servis! 

Citroen Jumper 2.2 HDI

Servis a poplatky

Už cestou domů jsme sháněli mechanika , který by si s opravou věděl rady. Pár dní po koupi nám mechanik potvrdil vadné vstřiky.

Takže jsme zaplatili 21 300kč za zrepasování 4x vstřiků.

Po montáži těchto vstřiků ale zjistil, že závada i přes výměnu dílu je pořád stejná. Ptáme se proč?! Nevěděl… Na vyřešení tohoto problému jsme čekali déle než měsíc a půl. Ztratili jsme tak dost času…
Dobrá. Zkusíme jiný servis, jenže po oběhání několika servisů nám každý tvrdil něco jiného. Až jsme na doporučení našli mechanika,  který nám doporučil výměnu motoru z jiného auta.

Koupili jsme tedy také Citroena Jumpera 2.2HDI za 18.000KČ.

A šlo se na výměnu motoru.. Oprava trvala mechanikům cca 2 týdny, včetně veškerého servisu, který je po koupi zapotřebí.
Dodávka je pojízdná a my začínáme s přestavbou. KONEČNĚ! 😊

Přečtěte si také:
Oficiální přepis dodávky na obytný vůz

Začátek přestavby

24.března. Tímto dnem jsme zahájili naši přestavbu. První krok byl demontáž vnitřní  výdřevy nákladového prostoru a překližkové podlahy. To šlo celkem rychle. Dále jsme celý nákladový prostor důkladně vyčistili. Pokračovalo se v podobě zatření některých rezavých nedostatků (těch však naštěstí moc nebylo) .

Po úklidu se pouštíme do výřezu střešního okna v přední části obytné vestavby. Okno máme zn. Dometic. Dalším krokem je solární panel, ten na střechu přichází hned po střešním okně. Kabely jsme vyvedli střechou přes průchodky.

Když jsme tohle vše měli hotové začalo se s izolací podlahy . Podlahu jsme moc zateplovat nechtěli  z důvodu snížení výšky v obytném prostoru. Proto jsme zvolili na podlahu pouze izolační parotěsnou folii Sunflex . Potom na folii přišla zpět podlaha, kterou jsme demontovali kvůli zateplení.

Další bylo zateplení stěn. Zde jsme zvolili extrudovaný polystyren o tloušťce 5cm, dále montážní pěnu, skelnou vatu do míst kde se nelze dobře dostat a také do prostoru topení. Na strop dodávky jsme použili zateplení v podobě izolace na solární  trubky značky Armaflex. A navrch spodní vrstvy se opět dala folie Sunflex. Tam kde vznikly spoje jsme dali hliníkovou pásku.
Máme zatepleno. Co dál?  

Rozvody elektroinstalace, obklad stěn, stropu a podlaha

Během zateplení stěn jsme si rozvedli elektrointalaci. I toto je velmi důležitý krok a proto jsme celý tento proces přenechali Romanovo taťkovi, který to zvládl na 1! Napětí elektroinstalace máme na 220v, kabely jsme zvolili měděné a při rozvodech se vyvedla venkovní zásuvka, díky které si dobijeme v případě potřeby elektřinu. Důležitý krok je, promyslet si celý postup elektroinstalace (rozvody, solární systém, baterii, měnič napětí až po samotné napojení)

Po zateplení a rozvodech jdeme na obklad stěn. Zachovali jsme překližkové desky které tu byly, takže je pouze odmašťujeme a natíráme bílou barvou kvůli lepší světelnosti v prostoru. Po dokonalém zaschnutí desky montujeme zpět, používáme k tomu nýtovací kleště a nýty .

Postup jde zatím tedy podle plánu.

Dalším krokem je strop. Zvolili jsme dřevěné palubky o tloušťce 14 mm v délce 4 m, které zkracujeme podle potřeby. Na folii si předkreslujeme kam můžeme vrtat podle nosníků.

Dál se jdeme vrhnout na pokládku lina. To jsme zvolili zátěžové s vyšší nášlapnou vrstvou. Čím vyšší nášlapná vrstva je, tím je lino odolnější. Obkreslujeme si podběhy u kol a zkracujeme dle délky a tvaru. Poté jdeme nanést lepidlo na podlahu auta a lino k podlaze lepíme.

Sprchový kout

,,Sprchový kout v dodávce? To jsme ještě neviděli“ to jsme slýchávali 😊 Ale my už od prvního kroku věděli, že sprcháč do dodávky chceme! Samozřejmě není jednoduché vůbec něco takového vymyslet do obytného prostoru, který má zhruba 6m2. Přizpůsobit jsme museli i samotnou výrobu materiálu ke koutu, protože stěny dodávky nejsou v pravém úhlu. Pomocí lištpozinkového materiálu jsme vytvořili základ na stěny. Na ně pak přišly desky z překližky. Dál jsme museli promyslet sprchovou vaničku, bohužel nevyrábí 70x70cm což má náš sprcháč 😊 Děkujeme opět Romanovo taťkovi za jeho šikovné ruce, který vaničku vyrobil přizbůsobenou našim požadavkům 😊 Obklad v koutu jsme zvolili lino s mozaikovým vzorem, které jsme přilepili chemoprénovým lepidlem. Samozřejmě nesměli chybět sprchové dveře , které zdobí náš kout. A díky těmto všem krokům máme sprchový kout, který by nám mohl kdekdo závidět! A díky sprchovému koutu máme 2v1, protože tu máme i náš chemický záchod.

Kuchyň

Tu jsme měli také předem navrhnutou až do posledního detailu. Koupili jsme dvě sady kuchyňských linek, které Roman složil (skřínky, poličky, panty, dvířka, kličky) upravil rozměry skřínek, protože na některých místech se stěny zužují. Pro nás bylo v této části asi nejhorší montáž zámků na skřínky. Ty tu být musí, aby se nám za jízdy neotvírala dvířka.

Jaké je kuchyňské vybavení?

Dále se pokračuje ve výběru spotřebičů. Chceme lednici a sporák včetně plynové trouby. Lednici máme 45l na 220v. Nad lednici se montuje sporák, jehož součástí je i plynová trouba. To jsme zatím u nikoho neviděli, ale když už, tak se vším všudy, ne? 😊 I u spotřebičů je zapotřebí vše přichytit aby nebyl při jízdě problém! A kde máme dřez? V naší druhé části kuchyně.  Hned za přepážkou máme linku o délce zhruba 120cm. Tam je dřez na mytí nádobí. Hned pod ním zásoby pitné vody na 80L a odpadní vodu 25L. Celkově tedy máme linku rozdělenou na dvě části a včetně spotřebičů má dohromady cca 350cm. Díky tomu tu máme vše. na co si jen vzpomeneme. 😊

Postel a pohovka 2v1

Kvůli našemu pohodlí jsme vyrobili postel rozkládací. Nejen, že nám ušetří místo, ale také ji přes den využijeme jako parádní gauč a navečer rozložíme na pohodlnou postel 😊 Vyrobila se základní konstrukce, posuvné lišty a samozřejmě desky, které tak vytváří tvar postelogauče. Popravdě, nad výrobou postele se přemýšlelo dlouho, vše totiž musí do sebe zapadat.  

Topení v dodávce

Tím , že naše první kilometry mířily do severních zemí, bylo topení nezbytné do obytné vestavby zahrnout. Jeho umístění jsme zvolili za přepážku, hned vedle druhé části kuchyně s dřezem. Máme plynové topení zn.Mora, které máme vyvedené z boku auta kvůli odvodu spalin. Z topení je vyvedená plynová hadice , která vede k plynové bombě. Ta je umístěná hned pod topením..

Finální dodělávky

Pár dní před odjezdem napadlo taťku, jestli nechceme ještě vyrobit solární sprchu. Přemýšleli jsme, ale on nám sdělil že vlastně celý postup výroby už vymyslel 😀 Tak jsme mu nechali „volnou ruku“ protože jen on sám věděl, jak to vyrobit a napojit. Celý postup vymyslel skvěle a my tak máme v horkých dnech parádní sprchu, která se nám ohřeje na slunci. Celkový objem sprchy je cca 25L . Úplně poslední věc co jsme vyráběli, je skládací stůl.

Jsme u konce přestavby! Celá přestavba nám trvala 20 dní . Na přestavbě se podílel Roman, Káťa, Keisy a Romanovo taťka. DÍKY!

A výsledek?

S výsledkem jsme velice spokojeni! Máme tak domeček na čtyřech kolech, díky kterému můžeme cestovat kde to jen půjde a nemusíme řešit ubytování a zbytečné placení hotelů.

Tento článek vznikl pouze z našich zkušeností , nikoliv jako návod jak si přestavět dodávku.  DOPORUČUJEME shlédnout naše videa z přestavby , kde je vše ukázáno do posledního detailu. Tady jsme sepsali pouze stručnější popis.


YOUTUBE: Roman a Káťa

Tady přidáváme odkaz na youtube video o celkové ceně za přestavbu.

NA KOLIK NÁS VYŠLA PŘESTAVBA DODÁVKY??

Přejeme těm, kteří se budou pouštět do přestavby obytné dodávky hodně sil, nervů  a hodně šikovných rukou. Protože těch my jsme měli dost. 😊 A pokud vše tohle dáte, tak hodně šťastných kilometrů. A těšíme se na setkání někde na cestě, kde si budeme moct opéct buřta, dát pivo a pokecat o vanlife životě. ZDAR

Pokud Vás náš přiběh zaujal, tak nás můžete sledovat na naší cestě za dobrodružstvím na sociálních sítích😊

  
@Romanakata

Anglie Austrálie Dolomity Domácí mazlíčci Dánsko Evropa Faerské Ostrovy Free Camping Full-time žití v autě Inspirace Island Itálie Kempování Kempování s dětmi Oficiální přepis Polsko Pro začátečníky Přestavba Rady & Tipy Roadtrip Skandinávie Slovinsko Svět Tipy na výlety Vestavba do osobáků video VW T4 VW T5 Česká republika Švédsko


Napsat komentář